Διαφήμιση

Αναζήτηση

Σύνδεση    Δ. Συζήτηση    Αναζήτηση    Συχνές Ερωτήσεις

Ευρετήριο Δ. Συζήτησης » ΓΕΝΙΚΑ » Γενικά Θέματα για RAV4




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 118 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Λιπαντικά κινητήρα pot-pourri
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 06, 2011 2:38 pm 
Χωρίς σύνδεση
RAV4Club Team
RAV4Club Team
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ Νοέμ 10, 2008 3:56 pm
Δημοσιεύσεις: 3117
Τοποθεσία: Καρντάσι μεγαλωμένο, Χάμω γεννημένο, από Μακεδονία/Κρήτη-Θεσσαλία/Ήπειρο ριζωμένο...
Tο συγκεκριμένο θέμα το δημοσίευσα στο TCH, με το ίδιο τίτλο, Λιπαντικά κινητήρα pot-pourri.
Εκεί έχει συζητηθεί (& συνεχίζει να συζητείται κατά καιρούς) το θέμα επιλογής των λαδιών κινητήρα, κάτι που διαπίστωσα (ψάχνοντας) ότι δεν ισχύει στο rav4club. Θεώρησα λοιπόν χρήσιμο να το postάρω κι εδώ, προκειμένου να μπορεί να γίνει & μια πιο ιδιαίτερη συζήτηση (αν κάποιος το επιθυμεί) για συγκεκριμένους τύπους λαδιού για το όχημα μας. Πρόκειται για μια συγκέντρωση σε ένα θέμα των δημοσιεύσεων που θεώρησα πιο χρήσιμες από άποψη πληροφοριακού υλικού. Παράλληλα, εδώ προσθέτω κάποια ακόμη post/πληροφορίες που αφορούν τα λάδια για τα RAV μας.



[...] σκέφτηκα να μαζέψω κάποια post σε ένα θέμα.
Έτσι πιστεύω ότι θα είναι πιο λειτουργικό για τον καθένα να βρει τις πληροφορίες που θέλει για τα λάδια που θα επιλέξει να τοποθετήσει στο όχημα του.

Συνοπτικά, τα βασικά συμπερασματα που έβγαλα μέσα από τα σχετικά σχόλια στο TCH, είναι ότι :
:arrow: Τα λάδια που προτείνει η Toyota για τα service είναι προηγούμενης γενιάς/προδιαγραφών (2003-2004), ενώ από τότε μέχρι σήμερα έχουν έρθει τα λάδια των επόμενων γενιών/προδιαγραφών.
:arrow: Τα λάδια που φέρουν το λογότυπο της Toyota (φυσικά δεν τα κατασκευάζει αυτή - απλά ετικέτα τους κολλάει, & κατά κανόνα οι περισσότεροι κάτοχοι Toyota αυτά χρησιμοποιούν στα τυποποιημένα service - τουλάχιστον όσο ισχύει η εγγύηση), είναι ακριβά για τις προδιαγραφές τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι κατάλληλα για τον κινητήρα του Toyota μας, αλλά... :arrow: με λιγότερα χρήματα, άντε το πολύ-πολύ πάνω/κάτω τα ίδια, μπορεί ο καθένας να αγοράσει λάδια νεότερων/καλύτερων προδιαγραφών από το εμπόριο.
:arrow: Αυτά τα νεότερων προδιαγραφών (συνεπώς & θεωρητικά καλύτερα) λάδια, από τη στιγμή που υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις που αναγράφονται στο manual (κάτι που θα πρέπει ο καθένας να το προσέχει ιδιαίτερα πριν κάνει την επιλογή), σε καμία περίπτωση δεν ωθούν το όχημα εκτός εγγύησης σε περίπτωση που τα πάρουμε & τα πάμε στο συνεργείο για να τα βάλει στο όχημα αντί των ακριβών λαδιών της Toyota. :arrow: Προσοχή 1: Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να ζητείται από το συνεργείο που κάνει το service να γράφει τον τύπο του (καλού) λαδιού που του δόθηκε & τοποθέτησε, ώστε να είναι καλυμμένο το όχημα από την εγγύηση (σε περίπτωση που χρειαστεί κάποιος να αποδείξει στην "Toyota Ελλάς" ότι δεν είναι ελέφαντας...). Προσοχή 2: Φίλτρο λαδιού βάζουμε το γνήσιο της Toyota.
:arrow: Αν 2 λάδια έχουν τις ίδιες ακριβώς προδιαγραφές (π.χ. & τα 2 γράφουν "5W-30 SM Energy conserving" στη συσκευασία τους), θεωρητικά είναι εξίσου καλά. Προσωπικά θ' αγόραζα το οικονομικότερο από αυτά τα 2, προσέχοντας πάντοτε να καλύπτει τις απαιτήσεις που ορίζει ο κατασκευαστής του οχήματος.

Στη συνέχεια θα παραθέσω κάποια από τα πολλά σχετικά post κι ίσως βάλω & κάποιες πρόσθετες πληροφορίες που αλίευσα από το διαδίκτυο. Εικόνα Εικόνα

_________________
RAVάκι μου... κάνε δίαιτα Εικόνα... αλλιώς θα σε κάνω "γκαζιέρα" Εικόνα...Εικόνα
Εικόνα Εικόνα


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λιπαντικά κινητήρα pot-pourri
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 06, 2011 2:44 pm 
Χωρίς σύνδεση
RAV4Club Team
RAV4Club Team
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ Νοέμ 10, 2008 3:56 pm
Δημοσιεύσεις: 3117
Τοποθεσία: Καρντάσι μεγαλωμένο, Χάμω γεννημένο, από Μακεδονία/Κρήτη-Θεσσαλία/Ήπειρο ριζωμένο...
Από το θέμα "ΛΑΔΙΑ TOYOTA"

Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Κυριακή 3 Ιανουάριος, 2010 16:46
Πρεπει να γνωριζεις το εξης .
Καμμια εταιρια κατασκευης αυτοκινητων δεν διαθετει αυτονομια στον τομεα ανταλλακτικων (ουτε καν η FERRARI!!)
Αυτο σημαινει οτι καθε εταιρια προμηθευεται απο ανεξαρτητους προμηθευτες καποια εξαρτηματα, για τα προιοντα τους.
[...]
Το ιδιο και με τα λιπαντικα. Καμμια απο τις κατασκευαστριες εταιριες οχηματων, δεν ειναι παραγωγικη ετιαιρια προιοντων πετρελαιου, για να παραγει λιπαντικα, αλλα αξιολογει και προμηθευεται απο συγκεκριμενες εταιριες παραγωγης , τα προιοντα που θα αναλαβουν αυτο το εργο για τους κινητηρες της. [...]


Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 4 Ιανουάριος, 2010 23:48
[...] Τα λιπαντικα φυσικα δεν ειναι παραγωγης του κατασκευαστη οχηματων (κανενας δεν διαθετει). Η toyota τα τελευταια χρονια συνεργαζεται πανευρωπαικα με την ΤΕΧΑCΟ.


Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 1 Νοέμβριος, 2010 21:36
VassilisM έγραψε:
Μετά απο μια διήμερη ανάγνωση - αναζήτηση για το ποιά λάδια να επιλέξω στο 1ο service του δικού μου AURIS(1.6cc - 132PS) του 2010 για την πρώτη αλλαγή στα 15.000km κατέληξα στα ENEOS Premium Ultra 0W20.

http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=190

Η επιλογή έγινε και με την παρότρυνση απο την αντιπροσωπεία που το πηγαίνω για τα συγκεκριμένα λάδια και με γνώμονα οτι τα χρησιμοποιούν ως πρώτης εργοστασιακής τοποθέτησης στα Ιαπωνικά αυτοκίνητα,που σημαίνει οτι πληρούν και τις προδιαγραφές αλλά έχουν και την εγκριση του κατασκευαστή.

Επίσης απο τη στιγμή που ο κατασκευαστής στο manual αναφέρει τα 0W20 ως πρώτη επιλογή και οτι καλύπτουν τις θερμοκρασίες απο - μέχρι 40 βαθμούς δέν νομίζω οτι υπάρχει ανάγκη να βάλω 5W30(τα οποία ο κατασκευαστής δίνει μόνο κατ'αναγκη αν δέν υπάρχουν τα προτεινόμενα).

Οι τιμή τους κυμαίνεται απο τα 60 εως 75Ευρώ περίπου(αναλόγως πού θα τα βρείς) για τα 5λίτρα και θα τ'αλλάξω στην αντιπροσωπεία με εργοστασιακό φίλτρο.

Μαζί με φίλτρο και εργασία πιστεύω οτι το κόστος θα είναι πολύ μικρότερο απο τα 150Ευρώ που μου είχαν πεί στην αντιπροσωπεία για 1ο service!!!

Ο πολυτυπος τυπος που επελεξες ειναι ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΣ και μαλλον ακαταλληλος για τις μεσογειακες θερμοκρασιες. -40 C δεν κανει ποτε, ενω αντιθετα το μεγαλυτερο διαστημα του ετους οι θερμοκρασιες ειναι πανω απο 30C. Πιστευω οτι ο ποιο ιδανικος τυπος για τους συγχρονους κινητηρες στην Ελλαδα ειναι ο 5W-30. [...]


Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 2 Νοέμβριος, 2010 09:32
workisko έγραψε:
http://www.eneos.eu/product/pdf/PB-ENEOS-0W20.pdf

έχω την εντύπωση ότι εννοεί από μείον (-) εως 40 C

Λαθος καταλαβες!! :roll:
Παρακατω σας επισυναπτω αποσπασμα απο την παρουσιαση των λιπαντικων της eneos που θα βρειτε και στο site .
Ειδικα για το 0W-20, το σημειο ροης του λιπαντικου οπως μπορειτε να δειτε στο SDS ειναι -45C , και το ευρος θερμοκρασιων λειτουργιας του, κυμαινεται απο -40C ~ +35C.
Εικόνα


Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη 3 Νοέμβριος, 2010 21:39
nikolas83 έγραψε:
Angelos έγραψε:
Νικολα,
τα 0W-50 ειναι πληρως συνθετικα λιπαντικα και φυσικα κοστιζουν μια περιουσια...σε σχεση με τα ημισυνθετικα 5W-30..


Ευχαριστώ Άγγελε για την ενημέρωση.
Τα 15 - 40 τι είναι;
Τι λιπαντικά να βάλω εγώ; Σκέψου ότι μέχρι τώρα έχουμε θερμοκρασίες που αγγίζουν τους 30 βαθμούς. Φαντάσου λοιπόν το καλοκαίρι τι γίνεται...
Τι προτείνεις λοιπόν; (αν και αλλαγή θα γίνει τον Ιανουάριο που κλείνει χρόνο το αμάξι...). :D

Θα σου συνιστουσα να επιλεξεις ενα λιπαντικο "energy conserving" δηλ. εξοικονομισης ενεργειας , τεχνολογια που ειναι συμβατοι ολοι οι συγχρονοι κινητηρες της toyota. Το 5W-30 ειναι ενα απο αυτα, διοτι η ρευστοτητα του σε χαμηλες και κανονικες θερμοκρασιες, επιτρεπει την αμεση εκκινηση του κινητηρα, και την ταχυτατη λιπανση των ευαισθητων σημειων του κινητηρα. Το 5W-30 της toyota, ειναι ημισυνθετικης βασης, γιαυτο και ειναι σχετικα οικονομικοτερα εναντι των συνθετικων. Τωρα σε οτι αφορα την διαβαθμιση του 30 με του 40 , η διαφορά ειναι 5C (δηλ τα ορια του 30 προσδιοριζονται στου 35C και του 40, στους 40C) οποτε δεν νομιζω οτι υπαρχει μεγαλη διαφορά. Εαν βεβαιως βρεις ενα 5W-40 με το παρακατω σημα, πανω στο κουτι, ειναι καλυτερη επιλογη , αλλα σιγουρα ποιο ακριβη ...αφου μαλλον θα ειναι πληρως συνθετικα.
Εικόνα

_________________
RAVάκι μου... κάνε δίαιτα Εικόνα... αλλιώς θα σε κάνω "γκαζιέρα" Εικόνα...Εικόνα
Εικόνα Εικόνα


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λιπαντικά κινητήρα pot-pourri
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 06, 2011 2:46 pm 
Χωρίς σύνδεση
RAV4Club Team
RAV4Club Team
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ Νοέμ 10, 2008 3:56 pm
Δημοσιεύσεις: 3117
Τοποθεσία: Καρντάσι μεγαλωμένο, Χάμω γεννημένο, από Μακεδονία/Κρήτη-Θεσσαλία/Ήπειρο ριζωμένο...
Από το θέμα "Στρωσιμο"

Napis έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη 11 Μάρτιος, 2009 11:37
[...]
Αγοράζω γνήσιο φίλτρο από TOYOTA (περίπου 8Ε για να μην έχω πρόβλημα με εγγύση κ λάδια πλήρως συνθετικά 5W-40 όπως μου είπαν από την TOYOTA (από internet μου βγαίνουν περίπου 35Ε τα 5Lt). Έτσι μου βγαίνουν τα μισά λεφτά από ότι θα έδινα στην αντιπροσωπεία [...]


Από το θέμα "Αλλαγή λαδιών!"

Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 27 Ιούλιος, 2010 13:59
[...] δεν χρειαζεται να βαλεις συνθετικα που κσοτιζουν 13-14€ / λιτρο (αφου στο service θα αλλαχθουν παλι) , αλλα μπορεις με ημισυνθετικα (5W-30 API SL/SM ENERGY CONSERVING ή ILSAC να καλυψεις τις υποχρεωσεις του κινητηρα σου και με το παραπανω και οικονομικοτερα. Διαβασε τα παραπανω, στο βιβλιο συντηρησης του αυτοκινητου σου.


Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 24 Αύγουστος, 2010 15:35
despavlos έγραψε:
[...] Μου είπαν στην αντιπροσωπεία ότι αλλαγή λαδιών θα κάνω στον χρόνο ή στα 15000 χιλιόμετρα, ότι έρθει πρώτο, και μου είπαν ότι μαζί πάει και η αλλάγη φίλτρου λαδιού και όλο θα κοστίσει περίπου 150 euro! Πολλά-λίγα δεν ξέρω..Τι λέτε?

οι τιμες του service, επιρεαζονται σημαντικα απο την κατηγορια λιπαντικων που θα επιλεξεις- επιλεξουνε , να τοποθετησεις στον κινητηρα σου.
Αυτη η προσφορα , που σου δωσανε, αφορα συνθετικα λιπαντικα (τα ποιο ακριβα) κατι που θα μπορουσες να αποφυγεις, αφου και με ημισυνθετικα εισαι πληρως καλυμμενος. Εκτος του φιλτρου, συμεπριλαμβανονται [...]


Από το θέμα "Service 45000 Km"

Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη 26 Αύγουστος, 2010 13:48
Strantford έγραψε:

Αγγελε αν ξερεις, επειδη ειναι μονιμη ερωτηση μου σε ολα τα φορα επειδη ψαχνω για αμαξι,

(α) τι λαδακια φοραει η Toyota στο Auris και
(β) αν εγω παω δικα μου λαδακια και φιλτρο στο σερβις θα κανουν κομπλα/σκηνικο??

Επισης αν εγω θελω για δικους μου λογους να αλλαζω λαδακια καθε 7.000-7.500 χλμ, υπαρχει προβλημα με την εγγυηση???

Δεν υπαρχει κανενα προβλημα για την συχνοτερη αλλαγη....Επειδη εχουμε ξανασχοληθει στο παρελθον με αρκετες σελιδες post, σχετικα με τα λιπαντικα, θα σου συνιστουσα να ριξεις μια ματια εκει, οπου εξηγω καθε ποτε πρεπει να αντικαθιστανται τα λιπαντικα, για ποιους λογους και με τι προδιαγραφες λιπαντικων....
Επιπλεον να επισημανω οτι δεν φοραει "λαδακια" αλλα εκ κατασκευης φοραει ημισυνθετικα πολυτυπα λιπαντικα 5w-30 SL/SM energy conserving . Ο κατασκευατης επισης συστηνει και 0W-20 ή 5W-20 ή 10W-30 , για περιοχες με χαμηλοτερες θερμοκρασιες λειτουργιας.
Αν εχεις τον κινητηρα 1ZR ή 2ZR ή 4ΖΖ χρειαζεσαι 4,2Lt με το φιλτρο (3,9 -4 ανευ) αλλα θα συνιστουσα να μην αλλαξει φιλτρο νωριτερα απο τα 15000χλμ- 12 μηνες, καθως επισης να μην κανεις το λαθος και δεν προμηθευτεις γνησιο φιλτρο λαδιου!!!
Αν εχεις το 1NR , χρειαζεσαι 3,4 με φιλτρο (3,2 ανευ)


Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη 26 Αύγουστος, 2010 15:17
Strantford έγραψε:
[...] Επισης τι διαφορα εχει το μαμα φιλτρο, σε σχεση με ενα καλο aftermarket (υπερ του μαμα)??

[...] ο σημαντικοτερος λογος ειναι η βαλβιδα αντεπιστροφης που δεν υπαρχει στα περισσοτερα after market, καθως και η by-pass (στην περιπτωση βουλωματος.
Απο εκει και περα , τα aftermarket, χρησιμοποιουν το μισο (σε τετραγωνικα εκατοστα) χαρτι σερπαντινα για το φιλτραρισμα


Από το θέμα "Toyota Auris Hybrid"

Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή 15 Απρίλιος, 2011 08:01
Teo-Auris Hybrid έγραψε:
Το εγχειρίδιό του προτείνει Λάδι 0W20.

Γνωρίζει κανείς εάν το δίκτυο της ΤΟΥΟΤΑ το διαθέτει ήδη και σε τι τιμή ;
Texaco στο περιεχόμενο ή άλλο ;

Αστο...δεν θελω να σε απογοητευσω ...αλλα η εδω εισαγωγικη της toyota, εχει μεινει στην τεχνολογια λιπαντικων του 2003.
Το 0W-20 ειναι ενα απο τα προτεινομενα λιπαντικα της toyota, το οποιο συμβαλει στην εξαιρετικη οικονομια καυσιμου, λογω του χαμηλου ιξωδες του και των συστατικων που βοηθουν την ευκολη εκκινηση του κινητηρα (στην περιπτωση σου, τον βενζινοκινητηρα ). Επειδη , στην περιπτωση του υβριδικου, η διακοπη και η εναρξη λειτουργιας του βενζινοκινητηρα μπορει να συμβαινει αρκετες φορες κατα την διαδρομη (μην ανυσηχεις για την μιζα...διοτι την εκκινηση την αναλαμβανει ενας εκ των 2 ηλεκτροκινητηρων- γεννητριας) ειναι θεμιτο να ακολουθεις την υποδειξη του κατασκευαστη, οχι τοσο σε οτι αφορα το ιξωδες (αφου αυτο εχει αμεση σχεση με τις θερμοκρασιες περιβαλλοντος οπου λειτουργει ο κινητηρας) οσο στα προσθετα και στα συστατικα που εχει το λιπαντικο.
Πληροφορικα...τα λιπαντικα της toyota , ακομη και το 5W-30 , το οποιο χαρακτηριζεται ως fuel economy, και ειναι ημισυνθετικης βασης, δεν εχει πιστοποιητικο οτι ειναι energy conserving (δηλ. Εικόνα ) καθως επισης τα χαρακτηριστικα του ειναι πιστοποιημενα με τις προδιαγραφες κατα API για SL (δηλ. παλαιοτερης τεχνολογιας που ισχυε για κινητηρες μεχρι το 2004). Παρα ταυτα η τιμη του ειναι εφαμμιλη με λιπαντικα συνθετικης βασης με ποιο συγχρονα χαρακτηριστικα (κατα API SM).
Θα σου προτεινα λοιπον να ριξεις μια ματια στην αγορα λιπαντικων (υπαρχουν πολυ αξιολογα και πιο συγχρονα λιπαντικα, οπως αυτα, σε συγκριση με αυτα που κυκλοφορουν προς το παρον, στο δικτυο της toyota) με τις προδιαγραφες που συστηνει ο κατασκευαστης για το auris HSD, και τις οποιες επισυναπτω (συστηνω με κοκκινη υπογραμμιση) παρακατω
Εικόνα
Ειναι σημαντικο , ενα τετοιο προιον υψηλης τεχνολογιας να γνωριζεις τι χρειαζεται για την σωστη λειτουργια του , και κυριως να γνωριζουν οι επισκευαστες που θα παρακολουθουν την συντηρηση του....
Καλο ταξιδο και παλι...

_________________
RAVάκι μου... κάνε δίαιτα Εικόνα... αλλιώς θα σε κάνω "γκαζιέρα" Εικόνα...Εικόνα
Εικόνα Εικόνα


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λιπαντικά κινητήρα pot-pourri
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 06, 2011 2:57 pm 
Χωρίς σύνδεση
RAV4Club Team
RAV4Club Team
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ Νοέμ 10, 2008 3:56 pm
Δημοσιεύσεις: 3117
Τοποθεσία: Καρντάσι μεγαλωμένο, Χάμω γεννημένο, από Μακεδονία/Κρήτη-Θεσσαλία/Ήπειρο ριζωμένο...
Από το θέμα "Νορμα ελαιου για Τ27"

Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 25 Οκτώβριος, 2011 19:36
AggelosΚ. έγραψε:
Προσφατα προσεξα στο manual οτι το λαδι που προτεινει ο κατασκευαστης ειναι 0-20!
Αυτο ειναι για καιρικες συνθηκες Αγγλιας οπου και κατασκευαζονται τα Avensis (δεν νομιζω αλλα λεω...);
Και αν ισχυει κατι τετοιο γιατι στο service βαζουν 5-40;
Για οικονομια;

Τα πολυτυπα ιξωδες των λιπαντικων δεν εχουν σχεση με τα χρηματα που κοστιζουν, αλλα με τις θερμοκρασιες οπου λειτουργουν. Οι διαφορες των χρηματων προκυπτουν απο το ειδος του λιπαντικου (δηλ συνθετικα , ημισυνθετικα, πρωτογενη, κ.ο.κ) και απο τα συστατικα και τις προδιαγραφες που καλυπτουν συμφωνα με τα ινστιτουτα API & ACEA


Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη 26 Οκτώβριος, 2011 14:38
AggelosΚ. έγραψε:
Angelos έγραψε:
Τιποτε το παραξενο!!! Ηδη μεχρι τοτε, ο κατασκευαστης προτεινε το 5W-30 Fuel economy.
Δηλαδη στην επομενη αλλαγη να ζητησω 5-30 απο 5-40 που μου εβαλαν;

Σου εβαλαν 10W-40 full synthetic , γιαυτο και ειναι ακριβοτερο ...
Το 5W-30 ειναι ημισυνθετικο και ειναι φθηνοτερο απο το πρωτο.
Σε καθε περιπτωση παντως οι προδιαγραφες των παραπανω λιπαντικων με το λογοτυπο της toyota, εχουν μεινει στην εποχη των προδιαγραφων κινητηρων του 2003....Φυσικα οι προδιαγραφες των λιπαντικων των συγχρονων κινητηρων εχουν βελτιωθει, με βαση τις συνιστωμενες οδηγιες του κατασκευαστη, αλλα η εισαγωγικη εταιρια της Ελλαδος εχει ξεχασει?? να αναθεωρησει τις προδιαγραφες στον προμηθευτη της (...προφανως και για λογους μεγαλυτερης κερδοφοριας!!!)


Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη 26 Οκτώβριος, 2011 15:01
AggelosΚ. έγραψε:
Το 5W30 που εχει το λογοτυπο της Toyota ειναι ημισυνθετικο;
Υπαρχουν 5W30 συνθετικα και με την ενδειξη long life και εχουν την ιδια τιμη με το 5W40 πανω κατω.

Η ενδειξη long life σε ενα λιπαντικο, δεν υπονοει κατι που εχει σχεση με προδιαγραφες....
H γκαμα λιπαντικων που κυκλοφορει στο ελευθερο εμποριο ειναι μεγαλη και ακομη μεγαλυτερη η διακυμανση των τιμων (π.χ υπαρχει συνθετικο λιπαντικο με τιμη λτ 6,5€). Το θεμα ειναι να συνδιασει καποιος την σχεση τιμης και ποιοτητας σε συναρτηση με τις προδιαγραφες λιπαντικων που προβλεπει ο κατασκευαστης , για τον κινητηρα του οχηματος του...


Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη 26 Οκτώβριος, 2011 16:50
workisko έγραψε:
[...]
Μήπως να αγοράζουμε λάδια απ' έξω να μας τα βάζουνε τελικά;

Ριξε μια ματια τις προδιαγραφες λιπαντικων κινητηρα, που συνιστα ο κατασκευαστης στις προσφατες γενεες των Auris (αναλογα με τον κινητηρα).
Εικόνα
Λαβε υπ οψην οτι κατα API (τουλαχιστον) η εξελιξη του λιπαντικου, φαινεται απο την ενδειξη SL, SM, SN (MΑΛΙΣΤΑ κυκλοφορει σημερα και λιπαντικο με ενδειξη SN) οπου το 2ο χαρακτηριστικο (J, L, M, N,...) αντιπροσωπευει την πιο προσφατη εξελιξη.
Τα λιπαντικα με το λογοτυπο της toyota, ανεξαιρετως συνθεσης, ειναι ΟΛΑ SL (χαρακτηριστικο χρονολογικης εξελιξης του 2003)

nikolas83 έγραψε:
Μάλιστα, εν ολίγοις Άγγελε το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε εμείς είναι να πάρουμε του εμπορίου σε προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής αλλά πιο πρόσφατης τεχνολογίας (SM ή SN) και ας βάλει η Toyota τα λάδια της στους κάδους του "Βασιλόπουλου" :P

evankouros έγραψε:
Ακριβώς αυτό σκοπεύω να κάνω στο επόμενο service μου Νίκο.
Δεν πρέπει να ξεχάσει όμως όποιος πάει λάδια στο συνεργείο, να ζητήσει να γραφεί ξεκάθαρα στο βιβλίο του service ο τύπος του λαδιού που χρησιμοποίησε (ώστε να αποδεικνύεται ότι ήταν σύμφωνος με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή).

nikolas83 έγραψε:
Πολλή σωστή η παρατήρησή σου Βαγγέλη. Δεν το είχα σκεφτεί αυτό :-k
και δεν θα το έκανα... :oops:


chrism12345 έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη 27 Οκτώβριος, 2011 23:12
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ API SL και API SM;

Σύμφωνα με Πηγή που βρήκα στο διαδίκτυο .... Τα SM έλαια (από το 2004 και μετά) έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν βελτιωμένη αντίσταση στην οξείδωση, τη βελτίωση της προστασίας των καταθέσεων, την καλύτερη προστασία κατά της φθοράς, και καλύτερη προστασία σε χαμηλή θερμοκρασία κατά τη διάρκεια ζωής του λαδιού. Μερικά έλαια SM μπορεί επίσης να πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ILSAC ή / και χαρακτηρίζονται ως Εξοικονόμηση Ενέργειας Energy Conserving...... :!:

Εικόνα


Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή 28 Οκτώβριος, 2011 08:37
Το θεμα ειναι οτι οι ιθυνοντες της εδω εισαγωγικης, αφενως δεν εχουν ιδεα για τις εξελιξεις των προιοντων που εκπροσωπουν, αφετερου τα υπερτιμολογουν , ενοντας την εντυπωση οτι πουλουν χρυσαφι!!! :evil:


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Τα 2 επόμενα post που παραθέτω στη συνέχεια δεν άπτονται 100% του θέματος των λαδιών κινητήρα, αλλά είναι πολύ εκπαιδευτικά όσον αφορά τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΠΡΙΝ/ΚΑΤΑ/ΜΕΤΑ τα SERVICE & την πολυπόθητη ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ.

Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 1 Νοέμβριος, 2011 21:27
AggelosΚ. έγραψε:
Αγγελε ξερεις οτι οταν μας επεξηγεις της αποριες μας "καρφωνουμε" τα ματια μας στις οθονες μας.

Σε αυτο που μας συμβουλευεις υπαρχουν καποια "κολληματα":

α. Οταν απευθυνομαι σε μια αντιπροσωπεια για την αλλαγη λαδιων-service, δεν θα πρεπει να μπενω σε τετοιου ειδους διαδικασιες εχοντας κατα νου οτι ξερουν {καλητερα απο εμενα ισως (;)} ποιες ειναι οι προδιαγραφες που οριζει ο κατασκευαστης.

β. Υπαρχει και η "οδηγια" στο ονομα της ασφάλειας του πελατη, να περιμενουμε στο χωρο αναμονης και να μην εχουμε εικονα του τι γινεται στο αυτοκινητο μας.

Ειδικα για το δευτερο σκεφτομαι τωρα που ηρθα στην Αθηνα και εχω περισσοτερες επιλογες να τους το ξεκαθαριζω απο το τηλεφωνο οτι θα ειμαι παρων στο χωρο του συνεργειου.

Δεν χρειαζεται να εισαι επιθεωρητης του χωρου και τροπου λειτουργιας του συνεργειου, για να γνωριζεις τι προκειται να σου εκτελεσουν σε ενα service. Απλα πραγματα....
1. Κατα την υποδοχη και παραλαβη του οχηματος σου, ρωτας και ζητας εγγραφως (την σχετικη φορμα ελεγχου εργασιων) που θα εκτελεσουν στην συγκεκριμενη συντηρηση, ετσι ωστε να γωνριζεις ποσο χρονο θα κανουν και ποσο θα χρειαστει να επιβαρυνθεις αυτον τον χρονο. (δεν νομιζω οτι κανεις θα σε χαρακτηρισει παραλογο να ενημερωθεις γιαυτο).
2. Προκειμενου να γνωριζεις τι θα επιβαρυνθεις, σε οτι αφορα τις υποχρεωτικες αντικαταστασεις ανταλλακτικων, που προβλεπει ο κατασκευαστης, ζητας ενημερωση για το κοστος αυτων καθως και τις προδιαγραφες αυτων, ετσι ωστε εφοσον σου δινει ο κατασκευαστης το δικαιωμα να χρησιμοποιησεις (εαν φυσικα θελεις) εφαμιλα αυτων (π.χ για τα λιπαντικα) να μπορεις να το γνωριζεις.
Και επειδη οσο φυσιολογικα και εαν διαβαζονται τα παραπανω, για τους περισσοτερους τεχνικους συμβουλους συνεργειων Toyota (δηλ το προσωπικο παραλαβης των οχηματων στα συνεργεια) σιγουρα θα τους ξαφνιασετε ...αφου η διαφανεια των συναλλαγων, τους πιασει αδιαβαστους σε πολλες απο τις παραπανω ερωτησεις....ζητηστε να εξετασετε απο κοντα τα προιοντα που θα σας τοποθετησουν στο αυτοκινητο, και φυσικα μην ξεχασετε να ζητησετε τα παλαια ανταλλακτικα που σας αντικατεστησαν , προκειμενου να βεβαιωθειτε για την ακεραιοτητα ολων των εργασιων αντικαταστασης , καθως και οσο λιπαντικο απομεινει , απο τις ποσοτητες που θα σας χρεωσουν (π.χ αν το οχημα εχει χωρητικοτητα 4,2 λτ , θα σας χρεωσουν 5λτ και τα 0,8λτ θα πρεπει να σας επιστρψουν στο κουτι τους).

Angelos έγραψε:
AggelosΚ. έγραψε:
Αγγελε η μονη λυση ειναι να εισαι παρον στις εργασιες γιατι αν δεν εισαι μπροστα με τις σημειωσεις ανα χειρας (σχετικα με τους κωδικους των ανταλακτικων και τις προδιαγραφες τους) τοτε μπορουν να σου βαλουν οτι αυτοι θελουν η να μην σου αντικαταστησουν τιποτα και να σου δειξουν παλαια ανταλλακτικα απο αλλο αυτοκινητο.
Το να τους πας δικα σου λαδια η και τα υπολοιπα ανταλλακτικα (φιλτρα μπουζι κτλ) ισως (οι περισσοτεροι) να μην το δεχτουν και να προφασιστουν ενα σωρο δικαιολογιες για να σου βαλουν "εργοστασιακα" καθως οι απολειες στον τζιρο τους θα ειναι μεγαλες.

Νομικη Σημειωση: Τα παραπανω αποτελουν υποθεσεις.

Αυτα που αναφερεις , μπορουν να συμβουν σε μαγαζια μικροαπατεωνων που χρησιμοποιουν προσκαιρα την ταμπελα καποιου κατασκευαστη, ως επισημος επισκευαστης του, προκειμενου να εκμεταλευτουν καποιους πελατες.
Σε μαγαζια που εκπροσωπουν καποιον κατασκευαστη, με γενικοτερο συμφερον (εκτος της εκμεταλευσης του after sales) και ειδικα οταν ο κατασκευαστης αυτος εχει (ειχε) καποια υψηλα standard ελεχγου λειτουργιας για την πιστοποιηση της συνεργασιας με τους εκπροσωπους αυτους, δεν νομιζω οτι θα ριψοκινδυνευε κανεις την εκροσωπηση αυτη, ως προς το προσωρινο οφελος μιας μικροαπατεωνιας στον τομεα εκμεταλλευσης του after sales.
Το να εισαι παρον στην διαδικασια του service, οταν εχεις να κανεις με εναν μικροαπατεωνα, δεν νομιζω οτι θα τον αποτρεψεις απο κατι, αφου μπορει να βρει 1000 τροπους να σε ξεγελασει, ακομη και εαν εισαι πανω απο το κεφαλι του. Τι θα εμποδισει εναν "φθηνο επαγγελματια" απατεωνα, να σου χρεωσει ως toyota λιπαντικο, ενα οποιοδηποτε φθηνο "βαρελισιο" λιπαντικο, το οποιο εχει κανει μεταγγιση απο ενα βαρελι ΝΟname κατασκευαστη αναζωογωνημενο λιπαντικου, σε δοχεια της toyota συνθετικου μαλιστα λιπαντικου??
Δεν θελω να σας βαζω ιδεες, αλλα τροποι για να σε ξεγελασει καποιος απατεωνας, υπαρχουν πολλοι και δεν μπορεις να τους αποκλισει η φυσικη σου παρουσια.
Απο οσο μπορω να γνωριζω, τουλαχιστον σε επιπεδο επισημου δικτυου TOYOTA, δεν υπαρχουν τετοιες περιπτωσεις, οποτε δεν πρεπει να ανησυχειτε...
Εκεινο που σας συστησα παραπανω να κανετε, μπορει να αποκλεισει το ενδεχομενο μιας επιπολεας (τυπου ρουτινας) συντηρηση απο καποιον επισημο επισκευαστη toyota, οταν γνωριζει οτι ο πελατης τους, ειναι "ψαγμενος" και απαιτητικος και οτι με την παραλαβη του οχηματος του, μετα την συντηρηση, θα το ψαξει να δει τι ακριβως εγινε.
Κανεις απο οσο γνωριζω, δεν ρισκαρει την φημη του και την αξιοπιστια του, προς τον κατασκευαστη που εκπροσωπει, οταν γνωριζει οτι καποιος πελατης του, μπορει να τον "καρφωσει" για παρανομη αθετιση συμφωνιας .
Οσο αφορα την επιδοση ανταλλακτικων εφαμιλων με του κατασκευαστη, απο τον πελατη προς το συνεργειο, προκειμενου να χρησιμοποιηθουν στην συντηρηση, ΚΑΝΕΝΑ συνεργειο δεν μπορει να σου το αρνηθει (επισημο ή ανεπισημο οσο μεγαλες κι αν ειναι οι απωλειες κερδους) αφου βεβαιως γινει σχετικη ενημερωση για το τι ειναι εφαμμιλο ή οχι και φυσικα εαν τα χαρακτηριστικα αυτων, μπορουν να διασφαλισουν την εγγυηση σωστης λειτουργιας του κατασκευαστη.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη 3 Νοέμβριος, 2011 22:40
AggelosΚ. έγραψε:
[...] Για να επανεθλω στο topic: αν βαλω 5W30 αντι του 5W40 ειναι προτιμοτερο ή με τις υψηλες καλοκαιρινες θερμοκρασιες ειναι προτιμοτερο το 5w40;

[...] Τωρα οσο για το 5W-30 σε συγκριση με το 5W-40 , παντα με την προυποθεση οτι μιλαμε για brand Toyota, το πρωτο ειναι ημισυνθετικης βασης ενω το 2ο ειναι πληρους συνθετικης βασης με μεγαλυτερο ευρος σε θερμοκρασιακες μεταβολες και αντοχη (εξου και η διαφορά στην τιμη).
Παντως θα συνιστουσα να ψαχτεις λιγο περισσοτερο με το λιπαντικο γιατι οπως ανεφερα, το brand toyota το πληρωνεις χρυσο, σε σχεση με την ποιοτητα που προσφερει.
Υπαρχουν αξιολογα λιπαντικα υψηλων προδιαγραφων, fuel energy concerving , με προδιαγραφες πολυ υψηλοτερες απο αυτες των παραπανω και με την μιση τιμη (δες για π.χ εδω )


Angelos έγραψε:
Δημοσιεύθηκε: Σάββατο 5 Νοέμβριος, 2011 21:17
ΙΩΣΗΦ έγραψε:
Μάλλον είναι υπερβολικά τα 0-20 .
Οπότε να συνεχίσω με τα 5-30. Αξίζει τον κόπο να βρώ πιο "σύγχρονα" (SM συνθετικά) ή να αρκεστώ σε αυτά της αντιπροσωπείας (SL ημι-συνθετικά). Απο τεχνικής πλευράς θα έχω κάποιο όφελος άραγε; :?

Τα SM Ιωσηφ, ειναι αυτα που καλυπτουν πληρως τις προδιαγραφες του κινητηρα σου, αφου ως ελαχιστες προδιαγραφες των κινητηρων της Corolla της δικης γενιας, οριζονται κατα API SL (π.χ ο 1ZR-FE) ενω ο δικος σου (1ZR-FAE) αν και ως βαση ειναι ιδιος με της προηγουμενης γενιας, ωστοσο το συστημα valvematic καθως και οι εξελιξεις της τεχνολογιας των υλικων και σχεδιασμου, των επι μερους τμηματων του κινητηρα, σε σχεση με τον προγονο 1ZR-FE, σιγουρα δημιουργει αναγκες ακομη υψηλοτερης αποδοσης λιπαντικων.
Απο τεχνικης πλευρας, και σε απολυτες συνθηκες, πιστευω οτι η κατηγορια SM , ανταποκρινεται πιο κοντα στις απαιτησεις του 1ZR-FAE, χωρις βεβαιως να σημαινει οτι η SL θα προκαλεσει καποια ζημια (γιαυτο αναφερομαι σε ΑΠΟΛΥΤΕΣ συνθηκες). Φυσικα για τον πιο φρεσκο 1NR (1.33) , βλεπετε οτι ο κατασκευαστης ειναι απολυτος για τις προδιαγραφες SM
Εικόνα
Παντως αξιζει τον κοπο να ψαχτεις, αφου με λιγοτερα χρηματα βρισκεις τις ιδιες ή ακομη υψηλοτερες προδιαγραφες λιπαντικου απο το 5W-30 της Toyota.

_________________
RAVάκι μου... κάνε δίαιτα Εικόνα... αλλιώς θα σε κάνω "γκαζιέρα" Εικόνα...Εικόνα
Εικόνα Εικόνα


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λιπαντικά κινητήρα pot-pourri
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 06, 2011 2:59 pm 
Χωρίς σύνδεση
RAV4Club Team
RAV4Club Team
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ Νοέμ 10, 2008 3:56 pm
Δημοσιεύσεις: 3117
Τοποθεσία: Καρντάσι μεγαλωμένο, Χάμω γεννημένο, από Μακεδονία/Κρήτη-Θεσσαλία/Ήπειρο ριζωμένο...
Στη συνέχεια σας παραθέτω κάποια link στο διαδίκτυο (ξεκινώντας από τα πιο ελαφριά στην ανάγνωση κι ανεβαίνοντας επίπεδο), για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει 5 πράγματα παραπάνω για τα λάδια (κυρίως όσον περί των προδιαγραφών που φαίνονται πάνω στη συσκευασία).
:arrow: Τα μυστικά των λιπαντικών (auto nea)
:arrow: Λίπανση & Λιπαντικά - Συχνές Ερωτήσεις (REVOIL)
:arrow: Βασικά Στοιχεία Λιπαντικών Κινητήρων (Eneos)
:arrow: Ιδιοτητες και χαρακτηριστικα των λαδιων/λιπαντικων (bmw-motorsport.gr) (πέρα από μερικά "μαλλιοτραβήγματα", είναι πραγματικά ενδιαφέρον & κατατοπιστικό)
:arrow: Oils Explained (Drivers Technology) Είναι μεν στα αγγλικά, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο κι εξηγεί στα γρήγορα τους συμβολισμούς στα πρότυπα API & ACEA.

Σίγουρα θα υπάρχουν & μυριάδες άλλες πηγές πληροφόρησης στο internet, όποιος έχει το κουράγιο & τη διάθεση παρακαλείται να προσθέσει πληροφορίες. :)

_________________
RAVάκι μου... κάνε δίαιτα Εικόνα... αλλιώς θα σε κάνω "γκαζιέρα" Εικόνα...Εικόνα
Εικόνα Εικόνα


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λιπαντικά κινητήρα pot-pourri
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 06, 2011 5:55 pm 
Χωρίς σύνδεση
Overdrive (προφέσορας)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Φεβ 22, 2007 1:32 am
Δημοσιεύσεις: 2088
Τοποθεσία: Ηλιουπολη ΜΚ2/2004
:- :- :-
Μπραβο Βαγγελη, χρησιμοτατη ενοτητα και με πολυ καλη δουλεια so far !!! :wink:
Αποσπασματικα, αναφερονται κι εδω: http://www.rav4club.gr/index.php?option ... 35&start=0 καποιες πληροφοριες που αφορουν γενικα στα λιπαντικα των Rav4 !!

_________________
Οσο ειχα ενα RAV4-ΜΚ3, για να μου κανουν πλακα επειδή ηξεραν,Εικόνα με ρωταγαν:...
"... που το πατε αυτο το ΣΑΡΑΒΑΛΟ κυριε..." ?? Κι εγω απαντουσα:...
"... στην εκθεση για ανταλλαγη... με ενα ΜΚτεραστιο RAV4-MK2...
κι επειδη δεν το βρισκεις ευκολα οπως ολα τα συλλεκτικα κομματια υψηλης αξιας,
σκεφτομαι να τους δωσω για την ανταλλαγη δωρο κι ενα SANTA-FE... που το 'χω για πεταμα" !!!!!!!


Εικόνα (Moderatorισμένη υπογραφή :mrgreen: )


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λιπαντικά κινητήρα pot-pourri
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 06, 2011 8:01 pm 
Χωρίς σύνδεση
RAV4Club Team
RAV4Club Team
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ Νοέμ 10, 2008 3:56 pm
Δημοσιεύσεις: 3117
Τοποθεσία: Καρντάσι μεγαλωμένο, Χάμω γεννημένο, από Μακεδονία/Κρήτη-Θεσσαλία/Ήπειρο ριζωμένο...
Σ' ευχαριστώ για τον καλό το λόγο Σταύρο. :D

Συνεχίζω & παραθέτω πίνακα με προτεινόμενα ιξώδη & προδιαγραφές λιπαντικών κινητήρων που φόρεσε το RAV4 (όπως τον postαρε ο "Angelos") :
Συνημμένο:
+ RAV4 engine oil (lubrav - Angelos_TCH) resized.jpg
+ RAV4 engine oil (lubrav - Angelos_TCH) resized.jpg [ 45.12 KiB | 4285 προβολές ]


Αντίστοιχα, στο manual του RAV4 MK3 f/l έχει τις ακόλουθες οδηγίες:
Συνημμένο:
+ RAV4 engine oil resized.jpg
+ RAV4 engine oil resized.jpg [ 30.1 KiB | 4285 προβολές ]


Με βάση τα παραπάνω, όσο & να εκτιμώ/συμφωνώ με τον Θεόφιλο στο link που έδωσες, σημειώνω πως δεν είναι απαραίτητο τα λάδια να είναι συνθετικά, ούτε 5W-40. Απαραίτητα όμως πρέπει να είναι προδιαγραφών API SL/SM (& νεότερες/καλύτερες, δηλ. SN).

Προσωπικά θα κατευθυνόμουν σε "5W-30 (ή 40), προδιαγραφών API SM (ή SN) Energy Conserving", κατά προτίμηση (για οικονομικότερο κόστος & με δεδομένο ότι ούτε ζορίζω τον κινητήρα, ούτε γράφω πολλά km) ημισυνθετικά, όπως αυτά.

_________________
RAVάκι μου... κάνε δίαιτα Εικόνα... αλλιώς θα σε κάνω "γκαζιέρα" Εικόνα...Εικόνα
Εικόνα Εικόνα


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λιπαντικά κινητήρα pot-pourri
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 06, 2011 9:14 pm 
Χωρίς σύνδεση
Overdrive (προφέσορας)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Φεβ 22, 2007 1:32 am
Δημοσιεύσεις: 2088
Τοποθεσία: Ηλιουπολη ΜΚ2/2004
evankouros έγραψε:
Με βάση τα παραπάνω, όσο & να εκτιμώ/συμφωνώ με τον Θεόφιλο στο link που έδωσες, σημειώνω πως δεν είναι απαραίτητο τα λάδια να είναι συνθετικά, ούτε 5W-40. Απαραίτητα όμως πρέπει να είναι προδιαγραφών API SL/SM (& νεότερες/καλύτερες, δηλ. SN).


Δεν θα διαφωνησω ως προς το αν ειναι "απαραιτητο", με την εννοια του "αναντικαταστατο",
το συνθετικο ή οχι... και το 5W40 ή οχι !! :)

Απλα θεωρω οτι οι θερμοκρασιες, αλλα και οι κυκλοφοριακες συνθηκες στη χωρα μας,
"φωτογραφιζουν" ως "ιδανικοτερο" ενα 5W40 συνθετικο σε σχεση με καποιο αλλο που προτεινει
ακομα και ο κατασκευαστης (πολλες φορες μαλιστα, η προταση του ειναι καποιο "ημιμετρο",
σε μια προσπαθεια να καλυψει οσο το δυνατον περισσοτερες απο τις ανωτερω συνθηκες).

Προσωπικα λοιπον και εχοντας το "πλεονεκτημα" των λιγων χλμ/ετος, αλλα και θεωρωντας οτι,
το λαδι ειναι η "ζωη" του κινητηρα, προτιμω στην μια αλλαγη λαδιων που κανω περιπου το χρονο
την επιλογη ενος συνθετικου 5W40.. και για την ακριβεια αυτο: http://www.siriocenter.gr/details2.php? ... 087&page=1

_________________
Οσο ειχα ενα RAV4-ΜΚ3, για να μου κανουν πλακα επειδή ηξεραν,Εικόνα με ρωταγαν:...
"... που το πατε αυτο το ΣΑΡΑΒΑΛΟ κυριε..." ?? Κι εγω απαντουσα:...
"... στην εκθεση για ανταλλαγη... με ενα ΜΚτεραστιο RAV4-MK2...
κι επειδη δεν το βρισκεις ευκολα οπως ολα τα συλλεκτικα κομματια υψηλης αξιας,
σκεφτομαι να τους δωσω για την ανταλλαγη δωρο κι ενα SANTA-FE... που το 'χω για πεταμα" !!!!!!!


Εικόνα (Moderatorισμένη υπογραφή :mrgreen: )


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λιπαντικά κινητήρα pot-pourri
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 06, 2011 11:31 pm 
Χωρίς σύνδεση
RAV4Club Team
RAV4Club Team
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Δευτ Νοέμ 10, 2008 3:56 pm
Δημοσιεύσεις: 3117
Τοποθεσία: Καρντάσι μεγαλωμένο, Χάμω γεννημένο, από Μακεδονία/Κρήτη-Θεσσαλία/Ήπειρο ριζωμένο...
Σταύρο, συμφωνώ ότι το 5W-40 (συνήθως κυκλοφορεί μόνο σε πλήρως συνθετικό) είναι πιο κατάλληλο από το 5W-30 για τις καιρικές συνθήκες της Ελλάδας, με την έννοια ότι ενδείκνυται για μεγαλύτερο εύρος μεταβολής θερμοκρασίας. Με τη χρήση όμως που έγραψα ότι κάνω (λίγα km/έτος & χωρίς να το ζορίζω ιδιαίτερα), μια χαρά πιστεύω ότι λιπαίνεται ο 3ZR-FAE του RAV μου & με κάποιο ημισυνθετικό (& πιο οικονομικό) 5W-30.
Συνημμένο:
motor_oil_basic_info (SAE)_Page_17 resized.jpg
motor_oil_basic_info (SAE)_Page_17 resized.jpg [ 48.84 KiB | 4271 προβολές ]


Μπορεί να είναι άριστο ποιοτικά το "MOTUL 300V Power 5W40" που χρησιμοποιείς, αλλά προσωπικά δεν θα το επέλεγα, διότι:
- Δεν είδα πουθενά στη συσκευασία του ή/& στα τεχνικά του χαρακτηριστικά να γράφει ότι καλύπτει τις προδιαγραφές (API SL/SM) που θέτει ο κατασκευαστής (Toyota) για τον κινητήρα 3ZR-FAE του RAV μου. Μπορεί & να τις υπερκαλύπτει, απλά δεν το είδα πουθενά γραμμένο (ξέρεις... η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει & να φαίνεται τίμια... :lol: ).
- Με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι "Racing Lubricant for racing cars", κάτι το οποίο σημαίνει ότι έχει μικρή (χρονικά/χιλιομετρικά) αντοχή (κάπου διάβασα για max 1χρόνο/5000km).

_________________
RAVάκι μου... κάνε δίαιτα Εικόνα... αλλιώς θα σε κάνω "γκαζιέρα" Εικόνα...Εικόνα
Εικόνα Εικόνα


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λιπαντικά κινητήρα pot-pourri
 Δημοσίευση Δημοσιεύτηκε: Δευτ Νοέμ 07, 2011 12:14 am 
Χωρίς σύνδεση
5th gear (ορεσίβιος)
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Πέμ Οκτ 26, 2006 6:33 pm
Δημοσιεύσεις: 531
Τοποθεσία: Σαλαμίνα
Καταρχήν να υποστηρίξω και εγώ την άποψη ότι το λάδι είναι η ''ζωή'' του κινητήρα. Όσο και να το ''σκίζεις'' το αμάξι αφενώς υπάρχει ο κόφτης, όπου δεν επιτρέπει την υπερστροφία άρα την υπερβολική καταπόνηση του κινητήρα λόγω υψηλών rpm, αφετέρου όλοι μας έχουμε πληρώσει μία εταιρία (ΤΟΥΟΤΑ) για την αξιοπιστία της.
Πάρτε για παράδειγμα τα ταξί. Αρκετά έχουν γυρίσει κοντέρ, πάνω από 1.000.000km και ακόμα δουλεύουν. Τώρα θα μου πείτε, άλλο ο βενζινοκινητήρας & άλλο ο πετρελαιοκινητήρας, οκ συμφωνώ αλλά θέλω να καταλήξω στο ότι όλοι αυτοί αλλάζουν τα λαδια ΣΤΗ ΏΡΑ ΤΟΥΣ.
Επιλέξτε λοιπόν ένα καλό λιπαντικό 5-40 ή 10-40 για το RAV σας και φροντίστε να είστε τακτικοί στο σέρβις, για τα υπόλοιπα έχει φροντίσει η μαμά ΤΟΥΟΤΑ.
Κλείνωντας να αναφέρω ότι εγώ για το ΜΚ2 μου, χρησιμοποποιώ ARAL HIGH TRONIC 5-40 και κάθε φορά αλλάζω και το φίλτρο το οποίο είναι γνήσιο


Κορυφή 
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 118 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Επόμενο

Ευρετήριο Δ. Συζήτησης » ΓΕΝΙΚΑ » Γενικά Θέματα για RAV4


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Google [Bot] και 3 επισκέπτες

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com

OnLine Χρήστες

We have 7 guests and 3 members online